یک برنامه نویس

اندیشه های من در توالی کلمات

یک برنامه نویس

اندیشه های من در توالی کلمات

دنیای مسائل چالش برانگیز

جواب ها چقدر اهمیت دارند وقتی سوالات خوب پرسیده نشود.

احتمالا تا کنون سوالات برنامه نویسی زیادی دیده اید، شاید هم سوالات زیادی حل کرده باشید. اما خوب، سوالات هیچ وقت تمام نمی شوند.

امروز میخوام چند تا سایت که شامل سوال و جواب های برنامه نویسی هستند رو معرفی کنم.

سر آشپز کد شامل یک سری سوالات هست که در چهار سطح hard, medium, easy و peer (شاید منظورش سوالاتی هستند که پیر آدم رو در میارن) طبقه بندی شده. علاوه بر این چند وقت یه بار هم این سایت مسابقه برنامه نویسی برگذار میکنه. شما می تونید این سوالات رو ببینید و اگه مراحل عضویت رایگان رو هم طی کنین می تونین به سوالات جواب بدین.خوشبختانه لازم نیست زیاد منتظر باشین؛ چون codechef یک سایت judge online هست و همون جا هم خطا ها ی برنامه رو مشخص می کنه. و اگه جوابتون درست باشه راه حل شما ثبت میشه و بسته به نوع سوال، یک امتیازی(point) هم براتون در نظر میگیره. با توجه به این امتیازات هم هر ماه یک نفر رو به عنوان برنامه نویس ماه معرفی می کنه.

اگه برید به سایتش از همون صفحه اصلی سایت متوجه خواهید شد که سایت متعلق به هندی ها هست. در اکثر موارد هم برنامه نویس ها رو به هندی و غیر و هندی تقسیم کرده.

از ایران هم خیلی ها تو این سایت عضو هستند(حالا نمی دونم چه قدر فعالیت می کنند)، کافیه موقع ثبت نام اسم شهر یا دانشگاهتون رو یه خورده آرومتر بزنید تا ببینید از شهر ها یا دانشگاه های مشابه چند نفر تو این سایت عضون.

این یک سایت شامل سوالات برنامه نویسی هستش که همه ی سوالاتش مبنای ریاضی دارند.

مثلا یه سوالش اینه که «اولین عدد از سری فیبوناچی که مجموع ارقامش بیشتر از 100 بشه».

البته این سایت برنامه رو نمی خواد و فقط اون عدد رو می خواد و بر مبنای درستی اون عدد امتیاز میده. کلا هم سایت تازه کاری هستش و کار زیاد داره؛ اما سوالاتش جالبن.

در این سایت افراد یا شرکت ها میان و برنامه هایی رو که نیاز دارند رو به مسابقه میذارند.جایزه های نقدی خوبی هم داره که به حساب شما تو سایت ریخته میشه و بعد از اینکه سایت درصد خودش رو از این جایزه (یا در واقع هزینه کاری که انجام داید) رو برداشت(به خاطر هزینه ای که برای میزبانی پروژه ها میکنه و قطعا به خاطر زنده موندن سایت!!!) می تونید درخواست بدید تا پولتون رو به حسابتون بریزن. جایزه های غیر نقدی هم داره که از تی شرت(سایزتون رو موقع ثبت نام می پرسن) گرفته تا شرکت در کنفرانس ها رو شامل میشه. البته این سایت امکانات زیادی داره که بهتره خودتون برید ببینید.


اگه شما هم سایت خوب یا سوال خوبی دارید که به نظرتون جالبه، خوشحال میشم من رو هم با این سوالات یا سایت ها آشنا کنین.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد